Hogyan válhatsz Új emberré tudatosan?

Hogyan válhatsz Új emberré tudatosan?

Boldogságunk titka: 3.rész

Dr. Joe Dispenza kutatásából az előző részben arról írtam, hogy miket tehetünk annak érdekében, hogy egészségesebb génjeink legyenek, illetve hogy szerinte lehetséges egy előre elképzelt esemény sokszori ismétlésével megváltoztatni a testet és így új géneknek adni jelet.

Véleményem szerint is az önmagunkról leszokásunk egyik kulcsa, ha megfigyelőkké válunk saját magunkkal kapcsolatban. Amikor már nem bevonódva a szituációkba alanyilag élünk meg mindent, hanem mikor kívülről rá tudunk nézni arra, hogy milyen helyzetben hogyan reagálunk. Majd arra, hogy ezek a reakciók honnan is származnak.

Ennek egyik kulcs technikája a meditáció. Meditációs technikából sok fajta létezik. Ebben a cikkben Dispenza elméleti és gyakorlati elvét fejtem ki.

 

“Ha eltávolodunk attól, hogy gondolataink, hiedelmeink, érzelmeink tudattalanul keletkezzenek bennünk és átvesszük fölöttük a kontrollt azáltal, hogy tudatosan gyakoroljuk a szabad akaratunkat, akkor letéphetjük régi énünk láncait és új énné válhatunk.”

Meditáció

A tibeti nyelvben a meditálni azt jelenti megismerni, megszokni valamit. A kulcsmomentum, megfigyelni azt ami vagyunk. Megismerni azt amik vagyunk, ez az Önismeret, Dispenza ezt a kifejezést használja meditációként.

Miért fontos először megfigyelni magunkat? Példával élve a sportolók változtatni akarnak technikájukon, az edzőjük mindig visszanézeti velük a róluk készült felvételeket.

Ugyanez a helyzet a régi énünkkel is. Hogyan is szokhatnánk le egy konkrét viselkedésünkről, ha azt sem tudjuk milyen is az pontosan?

Fontos része, hogy szánjunk magunkra időt. El kell vonulnunk a világtól, hogy meghatározhassuk pontosan mit is szeretnénk megváltoztatni magunkon. El kell határoznod pontosan mit is szeretnél.

A külvilágból érkező ingereket minimalizálod azzal, hogy becsukod a szemed, elcsendesedsz, testedet mozdulatlanná teszed és nem figyelsz a lineáris időre. A figyelmedet arra fordítod hogyan gondolkodsz és érzel. Majd elkezdessz figyelni a testi és a mentális állapotodra, így alaposan megismered a benned futó programokat. Tudatos leszel magadra.

Tudatosan figyeled régi énedet

Ha tudatosan figyeled a régi énedet akkor már nem leszel az. Ahogy egyre tudatosabbá válsz a gyakorlásaid során elkezded tárgyiasultan látni szubjektív elmédet. Mikor már mindent felfedeztél magadban elkezdheted a munkát az új énedhez. Amikor bekapcsolod a homloklebenyed és elkezded új “vágyott” éned jellemzőit elképzelni, akkor az agyad működése elkezdi a változást, mivel másfajta működésre készteted. Ez a szemlélődési folyamat új idegi hálózatokat hoz létre az agyadban.

 

Új lehetőségeid

Amikor azt tervezgeted milyen új lehetőségeid vannak, miket fogsz másként csinálni, közben új testi és mentális állapotokról álmodozol. A homloklebenyben elindul a változás. A fejedben futó gondolatok már belső élménnyé válnak, egyúttal az idegrendszered számára új szoftverek és hardverek alakulnak ki. Azzal, hogy rendszeresen ismétled ezeket a folyamatokat ideális éned képe ismerős mentális állapottá válik. Ha a tested úgy kezd reagálni mintha egy létező valóságot élne meg, többé már nem a megszokott módon aktiválódnak génjeid. Vagyis a tested már úgy reagál egy idő után mintha valóság lenne a tréningezett tudatállapotod.

 

Rendszeres gyakorlás

Ha rendszeresen gyakorolsz és fent tudod tartani ezt a belső állapotot, független a külső körülményektől a test érzelmi igényeitől és az időtől, akkor valami elkezd másképp történni az életedben mint eddig. Ez a kvantumtörvény. Ha művelünk valamit, olyan mintha a kertet gondoznánk. Ha a meditációval új személyiséget művelünk ki akkor a termés nem lesz más mint egy új valóság.

 

Hogyan szokhatsz le Önmagadról?

Ha le akarsz szokni Önmagadról célszerű kiválasztanod egy személyiségvonásod és arra összpontosítanod.

Ezeket a kérdéseket teheted fel magadnak egy példán keresztül levezetve:

  • Mikor dühös vagyok miket gondolok?
  • Miket mondok magamnak és másoknak?
  • Mit csinálok, hogyan cselekszem?
  • Milyen további érzéseim keletkeznek abból hogy dühös vagyok?
  • Milyen testi érzéseket vált ki belőlem ez az állapot?
  • Hogyan tudatosíthatom magamban, hogy mi váltotta ki a dühömet?
  • Hogyan tudnék változtatni a reakciómon?

 

Agyhullámok meditáció közben

Ahhoz, hogy megértsük milyen agyhullámok között élünk és ezeknek milyen hatása van meditáció közben, először nézzük meg milyen agyhullámok vannak életünk során. A gyermekek ahogy nőnek domináns agyhullám változáson mennek keresztül. Deltából thétába váltanak, később alfába, majd elérik a béta állapotot. Bétában vagyunk felnőttként éber tudatállapotunkban. Amikor meditálunk ezt a folyamatot megfordítjuk, visszaváltozunk gyermeki én állapotba. Bétából alfába majd thétába kerülünk, a magasabb képességűek deltába is eljuthatnak.

  • Deltában vagyunk 0-2 éves korunkig. A felnőttek mélyalvás közben vannak ezen agyhullámokon. Tehát a kisgyermek (mikor ülve is tud aludni) tudatalatti állapotban van, vagyis minden külvilági információ korrigálás és ítélkezés nélkül éri az agyát.
  • Thétában 2 és 5-6 éves kora körül a gyermek magasabb frekvencián van. Ez olyan mintha gyakorlatilag transzban lenne folyamatosan, mivel az elméje elsősorban saját belső világához kötődik. Leginkább az elvont gondolkodás és a képzelet birodalmában élnek, a racionális gondolkodásnak nem sok jelével. Ebben az időszakban a kisgyermekek hajlamosak arra hogy elhiggyenek mindent amit mondanak nekik. (pl.: a fiúk nem sírnak; a nővéred okosabb nálad; megint hülyeséget csináltál). Magyarul ezek a kijelentések azonnal a tudatalattiba jutnak, mivel lassúak az agyhullámaik.
  • Béta: 8-12 éves kor között magasabb frekvencián van az agyi aktivitás. A béta alacsony, közép és hosszú béta hullámokra osztható. Ezek felelősek a tudatos, racionális gondolkodásért. 12 éves kor után a tudat és a tudatalatti közti kapu bezárul. A kamaszkor felé közeledő gyermekek a magasabb béta hullámok felé közelednek, ami már a felnőttkor végéig megmarad.

 

A béta állapotok:

A felnőttkori három béta állapotra az alábbiak jellemzők:

  • Alacsony béta-hullámok: nyugodt, érdeklődő figyelemben vagyunk, például mikor olvasunk egy minket érdeklődő könyvet.
  • Közepes béta-hullámok: amikor figyelmünket hosszabb ideig egy külső ingerre koncentráljuk. Például tanulás után kikérdeznek minket.
  • Magas béta-hullámok: Ez leginkább stresszhelyzetben aktivizálódik, amikor a “túlélés” a cél. Ez az állapot nem alkalmas tanulásra vagy olvasásra, vagy problémamegoldásra, mert nagyon felfokozott. Az elménk túlzottan zaklatott a testünk pedig ingerült (mint mikor az állat menekül a veszély elől).

A zaklatott élet hatására, ha túl sokáig maradunk a sürgősségi béta állapotban, akkor tönkre tesszük magunkat szó szerint. Ugyanis ez az állapot óriási energiákat emészt fel és az a következőkhöz vezet hosszútávon: szétszórtság, kényszerek, rögeszmék, alvászavarok, tartós fáradtság, izgatottság, lehangoltság, erőszakosság, ragaszkodás a fájdalmainkhoz, és végül erőtlenség. Az eredménye, élet a körülményeink áldozataként.

 

A meditáció célja

A meditáció legfontosabb célja, hogy figyelmünket eltereljük a környezetünkről, a testünkről és az idő múlásáról. Szándékaink és gondolataink kerüljenek figyelmünk középpontjába. Azt is lehetővé teszi, hogy túljussunk az analitikus elmén és eljussunk a tudatalattink birodalmába. Márpedig a tudatalattinkban felismert és “átírt” tartalmak változásai tartósak. A meditáció megtanulása egy hosszas felépített folyamaton keresztül sajátítható el, de megéri a kitartás.

 

Lazítsatok, relaxáljatok, imagináljatok, meditáljatok nap mint nap, hogy az élet tényleg olyan legyen mint amit szeretnétek.

Kellemes meditálást kívánok mindenkinek! Találsz egy-két ÖNfejlesztő gyakorlatomat a letölthető anyagoknál.

Forrás: Dr. Joe Dispenza: Engedd el Önmagad…és válj új emberré!

Írta és szerkesztette: Takács Viktória

Comments are closed.