Imagináció-gondolatok és érzelmek tisztítása

Imagináció-gondolatok és érzelmek tisztítása

A mai zűrzavaros világban nagyon fontos megismerni a csendet is. Sok mindenkinek ez bizony nehézséget okoz. Elsősorban azért, mert nagy a zaj az elmékben. A Hinduknál az élet utolsó előtti fázisában az önfejlesztés és a csendes befelé figyelés a cél. Bizony a mai fogyasztói társadalmunkban, mikor pont az ellenkezőjére bíztatnak nehéz befelé figyelni.

A befelé figyelés módszerei a relaxáció, az imagináció, a meditáció, és a mindfullness is (amit most nem tárgyalok). Mit is jelentenek ezek?

Mielőtt körbejárom, szeretném, ha tudnád, hogy gyakorlásra van szükség ezeknél a módszereknél is. Valódi változások, csak sok gyakorlás által érhetők el. Itt is szükség van kitartásra.

Relaxáció

relaxáció jelenti a test és lélek ellazulását is. Az idegrendszer tevékenysége elkezd módosulni. Az idegfeszültség, a szorongás izmaink és belső szerveink simaizmainak megfeszülését, görcsbe rándulását eredményezi. A gondolatok érzéseket váltanak ki, ugyanígy az ellazult állapot is visszahat az érzéseinkre. A relaxáció segítségével reflexes úton csökkenthető a szimpatikus idegrendszer aktivitása, vagyis segíti a légzés, a vérnyomás, a szívműködés, a hasi vérkeringés nyugodtabb és egyenletesebb működését. Ilyen például az autogén tréning is.

Relaxált állapotban lehet imaginálni.

Imagináció

Az imagináció szó jelentése: képzelet, képalkotás, elképzelés. Az imagináció fogalma az imago latin szóból, ered jelentése: kép, hasonmás, látszat. Az imaginációs gyakorlat egy relaxációval bevezetett képi gyakorlat, amiben a képzeletünk teremti a valóságunkat. Tüneteket, hangulatot javítani hivatott és nem egyenlő a meditációval.

Tulajdonképpen egy mentális szimuláció, amikor az agyunkban a képzeletünkkel képeket, érzéseket formálunk az érzékszerveink (látás, hallás) pillanatnyi igénybevétele nélkül. A korábban érzékszerveinkkel már érzékelt jelenségek percepciójának újra élése az agyban, irányítás, vezetés mellett. Itt a gondolkodásnak van egy tárgya.

Az imaginációnál, mélyebb szintről jönnek fel tudattartalmak, a magasabb síkokról származó intuíciókkal együtt és ezek együtt fogják adni az új tapasztalatokat. Engeded és irányítod egyúttal ezeket a képi megjelenéseket. Nem könnyű, de begyakorolható ez is.

 

Meditáció

A meditáció legfontosabb alapja, hogy módosult tudatállapotban történik. A belső lényegiségeddel próbálsz itt kapcsolatot teremteni. Ez egy sokkal hosszabb folyamat 1-1 alkalommal, mint az előzőek. Erre időt kell szánni, mert a tudatunk is feloldódik, a végső lényegünk, az abszolút (atman) elérése a cél. A külső külvilággal a kapcsolatot lecsökkentjük, vagy szinte teljesen megszüntetjük. Fontos része, hogy a durva testünket meg kell nyugtatni, tehát egy nagyon mély relaxációba kell kerülnünk, amiből majd jön a koncentráció, ebből lehet átlépni a meditációba. A tárgy a meditációban egy sokkal mélyebb jelentést kap, vagyis például a légzésem én magam leszek. Belekerülök egy csönd állapotba de a tér és idő érzékelés megszűnése miatt azt sem tudom ez meddig tart. Majd tárgytalanná válik ez az állapot. A meditációnak nagyon sok mélysége van. Univerzális szintekig ki tud tágulni a tudat. Ez egy mély szubjektív élmény, de szavakkal szinte körül írhatatlan. Sok gyakorlással karakterszintű változások jöhetnek létre benned.

 

Imaginációs gyakorlat

Amit készítettem neked imaginációs gyakorlatot használhatod minden nap, de akkor ajánlom a legjobban mikor úgy érzed, hogy negatív vagy érzelmileg. Amikor kilátástalannak tűnik minden, amikor magad sem tudom már miért, de valahogy nehezen látod a jövőt.

Az mp3-as imaginációs hanganyag ára: 1.290.-Ft.

Megrendelőlap:

Imagináció-gondolatok és érzelmek tisztítása-megrendelőlap

Arról, hogy ezeket miért fontos használnunk, miért fontos gyakorolnunk egy korábbi cikkemben írok.

Kellemes Önfejlesztést neked! 🙂

Írta és szerkesztette: Takács Viktória

Comments are closed.